مدیزیت خشم

خشم چیست؟

درک یک احساس قوی

خشم در محیط کار باعث می‌شود توانایی خود را برای اتخاذ تصمیمات درست از دست بدهیم و نتوانیم برای مشکلات راه حل‌های خلاقانه پیدا کنیم.

از هر سه نفر، یک نفر در خانواده یا نزدیکان خود فردی را می‌شناسد که خشم مفرط دارد.

براساس نتایج تحقیقی که در مرکز سلامت روان انگلستان انجام شده است، بسیاری از ما در محیط کار با موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که احساسات ما را شدیدا تحریک می‌کنند و ممکن است به خشمگین شدن ما بینجامند.

البته نمی‌توان گفت هر نوع خشمی احساسی منفی است. مثلا اگر رفتار نادرست سایرین با یکی از همکاران شما که به ناحق مورد آزار قرار می‌گیرد باعث خشم‌تان بشود، واکنش شما ممکن است فضایی ایجاد کند که در نهایت به نتایج مثبتی برسد. اما خشم کنترل‌نشده که باعث تحقیر یا ترس همکاران بشود، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

در این مقاله به خشم و مسائل مربوط به آن می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چرا برخی افراد بیشتر عصبانی می‌شوند و سایرین کمتر. در مقاله کنترل خشم بخوانید که چگونه باید خشم خود را مدیریت کنید.

کنترل خشم

چگونه نقطه جوش خود را بالا ببرید

سعی کنید در موقعیت‌هایی که خشم شما را بر می‌انگیزند خودآگاهی و انعطاف‌پذیری خود را بالا ببرید و هوش عاطفی خود را به کار بگیرید تا درست‌تر عمل کنید.

افراد گوناگون به دلایل مختلف خشمگین می‌شوند. چیزی که یک فرد را عصبانی می‌کند ممکن است اصلا فرد دیگری را آزار ندهد. با این حال همه ما موقعیت‌هایی را تجربه می‌کنیم که ممکن است باعث خشم ما ‌شوند.

خشم در محیط کار می‌تواند باعث شود توانایی خود را برای اتخاذ تصمیمات درست از دست بدهیم و نتوانیم برای مشکلات راه حل‌های خلاقانه پیدا کنیم. همچنین خشم بر روابط ما با همکاران تأثیر نامطلوب می‌گذارد و باعث می‌شود اعتماد بین اعضای تیم از بین برود.

در مقاله خشم چیست بخوانید که چگونه این احساس را باید تشخیص داد و آیا هر خشمی مضر است یا خیر؟

مدیریت خشم

۱۲ استراتژی ویلیامز و ویلیامز برای کنترل خشونت

برای مدیریت خشم خود یاد بگیرید که موقعیت‌های عصبانی‌کننده را تحلیل کنید و به خودتان بخندید.

همه ما گه‌گاه خشم را تجربه می‌کنیم. خشم احساسی طبیعی و شایع است.

با این حال خشم اگر کنترل نشود می‌تواند به احساسی مخرب تبدیل شود که روز‌به‌روز بر میزان آسیب آن افزوده می‌شود. خشم مداوم و نابه‌جا می‌تواند باعث لطمه زدن به اعتبار فرد شود، روابط را نابود کند، فرصت‌های مفید را از بین ببرد و حتی به سلامتی فرد آسیب بزند.

در این مقاله به ۱۲ استراتژی می‌پردازیم که می‌توانید برای کنترل خشم از آنها استفاده کنید.

تعامل با افراد خشمگین

چگونه عصبیت و خشم کارکنان را دفع کنید؟

خشم ماده‌ای سوزان است که اگر بیرون بریزد مخرب است اما اگر در رگ‌ها محبوس شود بیشتر آسیب می‌رساند.

تا به حال چند بار پیش آمده که مجبور باشید با افراد خشمگین تعامل کنید؟

مثلا یکی از مشتریان از ناهماهنگی در ارائه خدمات ناراضی است یا یکی از همکاران از شما عصبانی است زیرا پروژه‌ای را که خودش دوست داشته انجام دهد به شما سپرده‌اند یا یکی از تأمین‌کننده‌های شرکت عصبانی است که چرا پرداختش دیر شده است.

در برخورد با افراد خشمگین، ممکن است بسیار سریع متلاطم و آشفته شوید و اگر ندانید چگونه باید واکنش درست نشان دهید، ممکن است موقعیت را بدتر کنید. با این حال اگر با آرامش و همدلی پاسخ دهید، می‌توانید کنترل اوضاع را به دست بگیرید و قضیه را به‌روشی حرفه‌ای و مؤدبانه مدیریت کنید.

صفحه1 از2


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree