خلاقیت - فناوری

Nam ac odio est. Nam ullamcorper orci eu lorem pretium, in ultrices urna semper. Donec suscipit lobortis eros finibus convallis. Nunc sed urna velit. Nulla scelerisque facilisis porttitor. Phasellus condimentum feugiat quam, quis consequat mi dignissim id. Curabitur vel posuere lectus, non euismod augue. Phasellus aliquam nulla sit amet augue bibendum, vitae luctus ex semper.

خلاقیت تیمی

به کارکنان خود کمک کنید خلاقانه بیندیشند

بدون تفکر خلاق، ایده‌های جدید و عالی تولید نمی‌شوند و کم‌کم سازمان شما از رقبا عقب می‌ماند.

براساس پژوهشی در شرکت ای.بی.ام در سال ۲۰۱۰ از نظر مدیران مهم‌ترین عامل موفقیت آینده این شرکت، خلاقیت کارکنان است.

هرچه از اهمیت خلاقیت و نوآوری بگوییم کم است. شاید سازمان شما در حال حاضر بهترین محصولات و درست‌ترین سازوکار ممکن را داشته باشد اما اگر در سازمان خود به اندازه کافی افراد خلاق نداشته باشید، در آینده نزدیک دچار مشکل خواهید شد. اگر ایده‌های جدید، محصولات جدید و روش‌های جدید نداشته باشید، رقبا به‌زودی شما را پشت سر خواهند گذاشت.

استراتژی‌های ترغیب خلاقیت

چه کار کنید تا اعضای تیم شما خلاق‌تر باشند؟

در اعضای تیم خود احساس امنیت و توانمندی به وجود بیاورید و به آنها وقت و فضای کافی بدهید تا خلاقیت خود را بروز دهند.

تفکر خلاق در بسیاری از موقعیت‌های کسب‌وکار ضروری است. بدون تفکر خلاق ایده‌های جدید و عالی تولید نمی‌شوند و کم‌کم سازمان شما از رقبا عقب می‌ماند.

شما به عنوان مدیر، مسئول هستید کارکنان خود را به خلاقیت تشویق کنید. برای این کار راه‌های بسیاری وجود دارد اما نخست باید موانع خلاقیت را از پیش رو بردارید. نیاز رسیدن به اجماع، خجالتی بودن کارکنان و ترس از شکست، خلاقیت کارکنان شما را مسدود می‌کند.

درک خلاقیت

وقتی خلاقانه بیندیشید هیچ چیز شما را محدود نمی‌کند

ما دوست داریم در چارچوب الگوها بیندیشیم. تفکر جانبی روشی است برای اینکه تفکر الگودار خود را کنار بگذاریم و متفاوت بیندیشیم.

باید برای شروع بحث، تعریف روشنی از خلاقیت ارائه دهیم. خلاقیت دو نوع دارد. یکی خلاقیت تکنیکی که افرادی که دارای آن هستند نظریه‌ها، فناوری‌ها و ایده‌های جدید خلق می‌کنند. دومی خلاقیت هنری که بیشتر زاده مهارت، روش و خودشکوفایی فردی است. خلاقیت هنری موضوع بحث این مقاله نیست.

خلاقیت بلندپرواز

گذر از معمولی بودن به فوق‌العاده بودن

از حصار امنی که دور خود ساخته‌اید خارج شوید و خلاقیت خود را به پرواز دهید

در اطرافیان خود کسی را می‌شناسید که «بلندپرواز» باشد؟ شاید در تیم یا سازمان شما چنین کسی وجود دارد اما خودش نمی‌داند.

بلندپرواز کسی است که جسارت و بصیرت عبور از موانع را داشته باشد. او موانعی مانند ترس، شکست یا هر مانع ناشناخته دیگری را کنار می‌زند تا چیزی خارق‌العاده خلق کند که فراتر از توان رقیبان اوست. مثلا استیون اسپیلبرگ، فیلمساز آمریکایی، نمونه یک شخصیت بلندپرواز است.

صفحه1 از3


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree