ارتباطات

تعامل با همکاران منفی‌باف

فاصله ایمنی خود را با افراد منفی‌باف حفظ کنید

 اگر منفی‌بافی در میان کارکنان سازمان شما رفتاری همه‌گیر باشد این امر بر زندگی حرفه‌ای شما تأثیر نامطلوب خواهد گذاشت

برخی افراد از خود منفی‌بافی می‌پراکنند. آنها شغل و سازمان خود را دوست ندارند. از نظر آنها رئیس‌ها همه آدم‌های بدی هستند و همیشه با آنها ناعادلانه رفتار می‌شود. از نظر آنها سازمان‌شان همیشه در حال سقوط است و به مشتریان بها نمی‌دهد.

شما این افراد را می‌شناسید. در هر سازمانی از این افراد وجود دارد و می‌توانید با اجتناب از آنها، تأثیرشان را بر کار و حرفه خود کاهش دهید. لازم نیست دور و بر افراد منفی‌باف بچرخید. این حرف واقعیت دارد که منفی‌نگری آنها واگیردار است. اگر با افراد منفی‌باف زیاد معاشرت کنید ممکن است خودتان نیز منفی‌باف شوید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. باید شغل و حرفه شما برای‌تان لذت‌بخش باشد، نه همراه با رنج و منفی‌نگری.

وقتی همکاری با شما چپ می‌افتد چه کار کنید؟

برای مواجهه با دشمنان در محیط کار بررسی کنید که شما با دوستان و همکاران مورد اعتماد خود چه تجربه‌ای دارید

افراد بدقلق در همه محیط‌های کار وجود دارند. آنها بسیار متنوع هستند و هیچ محیط کاری از آنها خالی نیست. اینکه یک فرد چقدر برای تعامل بدقلق باشد، بستگی به عزت نفس، اعتماد به نفس و شهامت حرفه‌ای شما دارد.

رفتار با افراد بدقلق در محیط کار هنگامی ساده‌تر خواهد شد که فرد مورد نظر به‌طور کلی رفتاری ناخوشایند داشته باشد، از نظر همه منفور باشد و رفتار او دیگران را نیز تحت تأثیر قرار دهد. اگر چنین افرادی مستقیما شخص شما را مورد حمله قرار می‌دهند یا مخفیانه از شما انتقاد می‌کنند یا کار شما را بی‌ارزش جلوه می‌دهند تعامل با آنها دشوارتر می‌شود.

مدل گفتگوی کوین

زهر بازخوردهای سرزنش‌آمیز را بگیرید

از مدل کویین استفاده کنید تا گفتگوهای شما واقعا به نتیجه برسند

مدل گفتگوی کوین رویکردی ساختارمند است برای ارائه بازخوردها به‌نحوی سازنده و بدور از درگیری و چالش.

برخی مواقع بازخورد دادن واقعا دشوار است. شما در اصل می‌خواهید با یکی از اعضای تیم خود در مورد عملکرد ضعیف یا رفتار نادرست وی چند کلمه حرف بزنید. اما گفتگوی معمولی شما به‌سرعت از کنترل خارج می‌شود.

حرف‌های سنگینی به هم می‌زنید و اتهامات فراوانی وارد می‌کنید. درنهایت رابطه خوب شما احتمالا در خطری جدی قرار خواهد گرفت.

شاید بفهمید کسی که در تمام طول جلسه به حرف‌های شما سر تکان می‌دهد و در ظاهر می‌فهمد چه می‌گویید، در رفتار و عملکرد هیچ پیشرفتی نشان نمی‌دهد.

ساختن روابط کاری عالی

کار کردن را برای خود لذت‌بخش و مفید بکنید

برای ایجاد و تقویت روابط کاری مفید و مؤثر، هوش عاطفی خود را تقویت کنید و فعالانه گوش بسپارید

همه ما نیاز داریم با افرادی کار کنیم که از آنها خوش‌مان می‌آید و با آنها روابط خوبی داریم. همچنین ما به روابط کاری خوب با دیگران در حلقه حرفه‌ای خود نیاز داریم. مشتریان تأمین‌کنندگان و سهام‌داران اصلی، همه برای موفقیت ما ضروری هستند. پس مهم است که روابط خود را با این افراد به شیوه درست بسازیم و از آن مراقبت کنیم.

افرادی که یک دوست بسیار نزدیک در محل کار دارند، ۷برابر بیشتر از سایرین به کار خود دل‌بسته هستند.

صفحه1 از5


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree