مدیریت زمان

از زمان به نحو مؤثر و کارآمد استفاده کنید

اصل فوری-مهم آیزنهاور ابزار ساده‌ای برای اولویت‌بندی کارهاست.

تصور کنید مدیرتان از شما خواسته است برای جلسه آینده اعضای تیم، مطلبی آماده کنید و آن را در جلسه ارائه دهید.

تنها چند روز فرصت دارید که این مطلب را آماده کنید. در حال حاضر نیز حجم کارهای شما بالاست و کارهای فوری بسیار دیگری در فهرست کارهای شما قرار دارند که باید انجام شوند. این شرایط باعث اضطراب شما شده است و نمی‌توانید تمرکز کنید و هر چیزی حواس‌تان را پرت می‌کند.

برای استفاده از ابزار اصل آیزنهاور باید تمام فعالیت‌ها و کارهای خود را فهرست کنید، سپس هر یک را براساس اهمیت و فوریت آن در برنامه زمان‌بندی خود بگنجانید.

اصل فوری-مهم آیزنهاور به شما کمک می‌کند به اولویت‌های خود بیندیشید و تعیین کنید کدام فعالیت‌های شما ضروری هستند و کدام در اصل تنها موجب حواس‌پرتی می‌شوند.

با خواندن مقاله اصل فوری-مهم آیزنهاور بیشتر با این قاعده آشنا خواهید شد.

برای استفاده از این اصل، ‌لازم است تمام فعالیت‌ها و پروژه‌های خود را که باید انجام شوند فهرست کنید. سعی کنید همه کارهایی را که در محل کار از شما وقت می‌گیرند، حتی اگر کارهای مهم نباشند، روی کاغذ بیاورید. اگر فهرست کارهای هفتگی و برنامه عملی خود را به طور منظم می‌نویسید، می‌توانید از همان استفاده کنید و به مرحله بعدی بروید.

کارکنان کم‌توجه و بیش‌‌فعال

مبتلایان به اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی چگونه کارکنانی هستند؟

افراد مبتلا به اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی می‌توانند انرژی فوق‌العاده‌ای به تیم شما تزریق کنند.

آیا تا به حال شده است از یکی از اعضای تیم خود خسته شوید که باهوش است و سخت کار می‌کند اما بی‌نظم است و حواسش به‌سادگی پرت می‌شود؟

کار کردن با افرادی پرانرژی که شما را خسته می‌کنند

می‌توانید به افراد مبتلا به اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی با رعایت چند ملاحظه کوچک در محیط کار کمک کنید تا در شغل خود موفق شوند.

اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی مجموعه نشانه‌های رفتاری است که بی‌توجهی، فعالیت بیش از حد و حواس‌پرتی را در بر می‌گیرد. بیشتر افراد مبتلا به اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی ترکیبی از این نشانه‌ها را از خود نشان می‌دهند.

صفحه1 از3


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree