استراتژی
عوامل کلیدی بازاریابی آنلاین خود را شناسایی کنید
یک استراتژی بازاریابی مطلوب به شما کمک میکند شبکه خود را گسترش دهید
تصور کنید که رئیستان بهتازگی به بخش شما پروژه بسیار بزرگی سپرده است. شما باید وبسایت و فروشگاه آنلاین شرکت را بهطور کامل بهروزرسانی کنید تا نرخ حفظ مشتریان و فروش را افزایش دهید و مشتریان را بهتر راضی کنید.
شما برای اینکه مطمئن شوید پیام خود را بهدرستی منتشر کردهاید، به یک ابزار بسیار شناختهشده روی میآورید که «نظریه چهارعاملی بازاریابی» ( 4P marketing mix) نام دارد. شما پیشتر از این مدل بهنحو موفقیتآمیز برای بازاریابی محصولات شرکت خود استفاده کردهاید، اما آیا این نظریه برای بازاریابی آنلاین نیز مناسب خواهد بود؟
افزایش بهرهوری در محیط کار
استفاده از نشانههای بصری کانبان در عمل
چه میشد اگر در تولید هر مواد اولیهای که نیاز داشتید در اختیارتان بود و فقط کافی بود به سراغش میرفتید؟
چه میشد اگر احتیاج نبود در آخرین لحظه برای یافتن منابع سخت تلاش کنید و هیچ کاری عقب نمیافتاد زیرا منابع در اختیار شما بودند و هیچ انرژی عاطفی صرف این نمیشد که مثلاً چه کسی آخرین بار از کاغذهای کپی استفاده کرده است و با اینکه آخرین کاغذ را برداشته، کاغذهای جدید سفارش نداده است؟
تضمین کنید که فعالیتهای سازمانی چشمانداز شما را در آینده محقق خواهد کرد
تحلیل ویموست به شما کمک میکند بهروشنی ببینید آیا چشمانداز، مأموریت، اهداف، استراتژیها و تدابیر سازمان شما بهخوبی با یکدیگر همسو هستند یا خیر.
آیا اعضای تیم شما در مسیر درستی قرار گرفتهاند؟ آیا افرادی که با هم کار میکنند، اهداف مشترکی دارند؟ آیا اهداف شما بازتاب چشمانداز نهایی سازمان شما هستند؟ آیا فعالیتهای هرروزه شما برای دستیابی به چشمانداز سازمان مفید هستند؟
توسعه یک استراتژی پایدار
منحصر به فرد بودن یکی از راههایی است که بتوانید از اشتباهات جبرانناپذیر در استراتژی جلوگیری کنید.
دستیابی به سود پایدار و عادلانه هدف کلیدی یک استراتژی موفق و وقتی به چنین سودی دست پیدا میکنید که منحصر به فرد باشید.
اغلب اخباری میخوانیم در مورد اینکه چگونه یک شرکت خاص در حال حاضر بسیار خوب عمل میکند. ممکن است آن شرکت محصول جدیدی به بازار روانه کرده باشد یا مثلاً بخش جدیدی از بازار را در اختیار گرفته باشد یا سهم خود را در همان بازار افزایش داده باشد.