مدیریت پروژه

تصورات غلط رایج مربوط به مدیریت

با آگاهی از تصورات غلط رایج مربوط به مدیریت و راه‌های پیشگیری از مشکلات مربوط به آنها، شانس خود را برای موفقیت به‌عنوان یک مدیر افزایش دهید.

بسیاری از مدیران و رهبران جدید، می‌دانند که وقتی رئیس شوند خیلی چیزها تغییر خواهند کرد و آنها لازم است برای موفقیت در شغل جدید خود، مهارت‌های متفاوتی را به کار بگیرند. با وجود اینکه مدیران جدید برای چالش‌های پیش‌رو خودشان را آماده می‌کنند، ممکن است به شیوه‌های غیرمنتظره غافلگیر شوند.

مایکل پورتر، جی لورش و نیتین نوهریا، تصورات غلط درباره مدیریت را در مقاله خود در سال ۲۰۰۴ در مجله هاروارد بیزینس ریویو منتشر کردند. عنوان این مقاله «هفت غافلگیری برای مدیرعاملان جدید» است. اگرچه آنها مقاله خود را بر مبنای مشاهدات خود از کارگاه‌های آموزشی برای مدیران عامل جدید تهیه کرده‌اند، شما می‌توانید یافته‌های آنها را برای سایر مدیران نیز به کار بگیرید.

در این مقاله ما نگاهی می‌اندازیم بر هر یک از این هفت غافلگیری و به شما کمک می‌کنیم که در شغل جدید خود بیشتر برای آنها آماده باشید، چه قرار باشد یک سازمان را مدیریت کنید، چه یک بخش سازمان را، چه یک تیم کوچک را.

نخستین ملاقات با تیم جدید

نخستین گام‌های خود را به سمت روابط کاری مثبت بردارید

بهترین تأثیر اولیه ممکن را برای اعضای تیم بگذارید

اگر خودتان را به‌خوبی برای نخستین ملاقات با اعضای تیم آماده نکنید، احتمالاً‌ برداشت نادرستی از شیوه تعامل و رهبری شما ایجاد شود.

به عنوان یک مدیر، ملاقات با تیم جدید برای نخستین بار ممکن است بسیار اعصاب‌خردکن و خسته‌کننده باشد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که این نخستین ملاقات به‌آرامی پیش برود و بتوانید رهبری خود را تثبیت کنید. اما لازم است این کار را بدون آسیب رساندن به فرهنگ یا پویایی تیم یا بی‌ارزش دانستن دستاوردهای آنها انجام دهید.

نخستین شغل مدیریتی شما

چگونه یک مدیر موفق باشید؟

یک مدیر خوب خودش پیشرو اجرای دستورات است

برای تبدیل شدن به یک مدیر عالی لازم نیست حتماً استراتژیست زیرک یا سخنران الهام‌بخشی باشید. مهم‌ترین مؤلفه جایگاه مدیریت، توانایی ایجاد ارتباطات فردی مؤثر با اعضای تیم است.

اگر این مطلب را می‌خوانید، به احتمال زیاد شما به‌تازگی سمت جدیدی به دست آورده‌اید و قرار است برای نخستین بار مدیر شوید. مبارک است!

مثلث آهنین برای مدیریت پروژه

چگونه بودجه، دامنه پروژه و برنامه خود را هماهنگ کنید؟

برای موفقیت هر پروژه لازم است بین سه عنصر مثلث آهنین تعادل برقرار کنید.

تصور کنید می‌خواهید برای برند سازمان خود لوگوی جدیدی طراحی کنید. در آغاز همه چیز خوب پیش می‌رود اما بعد از چند هفته مشکلاتی پیش می‌آیند که مسیر حرکت شما را در این پروژه تغییر می‌دهند.

صفحه1 از3


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree