فن آوری

تأثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل

چگونه هوش مصنوعی در آینده بر شایستگی‌های شغلی کلیدی ‌‌تأثیر خواهد گذاشت؟

هوش مصنوعی بر افراد، سازمان‌ها و جوامع آینده ‌‌تأثیر ژرفی خواهد داشت. ویلسون وانگ، رئیس مرکز Insight & Futures در مؤسسه CIPD مسئول بررسی عواملی است که مشاغل آینده را شکل‌ می‌دهند. هدف وی این است که دیدگاهی روشن از مدل‌های تجاری، روابط کاری، نیازهای فردی و اجتماعی و همچنین آن چیزی به دست بیاورد که کسب‌وکار‌ها، جوامع و افراد آنها را ارزشمند می‌دانند. این دیدگاه‌ها می‌‌توانند برای مشاغل مختلف و همچنین مدیران منابع انسانی بسیار مفید باشند.

مدیران آینده

مهارت‌های اساسی مدیریت در عصر دیجیتال

چند مهارت کلیدی برای مدیران آینده وجود دارد که برای حفظ ارزش خود باید آنها را داشته باشند.

پیشگویی‌ها درباره آینده کسب‌وکار بسیار شبیه این هستند که گویا باید منتظر باشیم چیزهایی را در واقعیت ببینیم که اکنون در فیلم‌های علمی‌تخیلی‌ می‌بینیم. شاید در آینده نزدیک این تغییرات علمی‌تخیلی را در حوزه مشاغل شاهد نباشیم، اما چندان شکی وجود ندارد که نقش رهبران و مدیران و تدابیر مدیریتی در عصر جدید به‌طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

مشاغل برتر حوزه یادگیری ماشینی

آنچه برای شروع فعالیت در این حوزه نوپا نیاز دارید

با نیرو گرفتن یادگیری ماشینی، کدنویسان باید آماده باشند که روزی بتوانند از نیاز خود برای کنترل کامل فرایند برنامه‌نویسی یک سیستم چشم بپوشند.

در گزارش سال ۲۰۱۷ لینکدین از مشاغل نوظهور در ایالات متحده، دو شغل در حوزه یادگیری ماشینی به چشم می‌خورد:‌ «مهندسی یادگیری ماشینی» و «علم داده‌ها». استخدام مهندسان یادگیری ماشینی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ حدود ۱۰برابر شده است و مشاغل حوزه علم داده‌ها در همین بازه زمانی پنج‌ساله، ۵/۶ برابر افزایش پیدا کرده‌اند. اگر همین روند ادامه پیدا کند، چشم‌انداز استخدام در این مشاغل به‌زودی از بسیاری از مشاغل دیگر پیشی خواهد گرفت. با توجه به این چشم‌انداز، آیا شغلی در این حوزه برای شما مناسب خواهد بود؟

نقش فناوری در آموزش کارکنان

استفاده از فناوری‌های آموزشی برای مشارکت مؤثرتر کارکنان

فناوری‌های آموزشی می‌توانند ابزارهای لازم را در اختیار مربیان قرار داده تا مشارکت کارکنان را به‌نحو قابل مشاهده افزایش دهند و نتایج بهتری کسب کنند.

وقتی بودجه منابع انسانی سازمان شما اندک است و در عین حال انتظارات مشتریان در حال تغییر است و نیاز به آموزش کارکنان دارید تا آنها مقررات جدید را بشناسند و با فناوری‌های جدید آشنا شوند، متخصصان شما در حوزه آموزش و توسعه با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌رو خواهند شد.

صفحه1 از2


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree