ارتباطات
کانال مناسب برای پیام و مخاطبان خود را انتخاب کنید
برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان خود کانال و شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید
فرض کنید در شرکت شما شایعهای وجود دارد مبنی بر اینکه قرار است بخش شما تعطیل شود. اما شما نمیتوانید با همه صحبت کنید و ببینید آیا این شایعه درست است یا خیر. شما تنها یک ایمیل دریافت کردهاید که مدیرتان آن را برای شما فروارد کرده است. این ایمیل در اصل از سوی رئیس بخش شما ارسال شده است.
چنین موقعیتی میتواند شما را دچار نگرانی و بلاتکلیفی کند و طبیعی است که در این حالت افراد برای شغل خود نگران میشوند. در این شرایط مفیدتر بود اگر در جریان ارتباطی رو در رو به افراد فرصت داده میشد پرسشهای خود را مطرح و نگرانیهای خود را برطرف کنند.
از پیچیدگی و پریشانی بپرهیزید و از افرادی که ذهن مغشوش دارند دوری کنید
انتقال مؤثر یک پیام مهمترین کار است. پیام خود را به اصول اولیه آن تقلیل دهید.
در دنیای پیچیده ما، سادگی مقوله بسیار مهمی است. وقتی که چیزهای زیادی در رقابت هستند که توجه افراد را به خود جلب کنند، هرچه بتوانید چیزی را به اصول اولیه آن نزدیک کنید، بهتر است. سادگی دلیل آن است که شعارها در دنیای امروز بسیار مهم هستند.
هنر ارائه موفق
هنر ارائه راضی کردن مخاطبان مشکل پسند به کمک روایتی جذاب و داستانی است.
تحریریه سایت دهکده
یافتن بهترین راه به کار بستن قدرت
افرادی که میزان مشابهی از قدرت و اهداف مشترکی دارند، به صورت ایدهآل با هم مشارکت یا همکاری میکنند.
اگر میخواهید در شغل خود موفق باشید، لازم است با همکاران خود بهنحو مؤثر ارتباط برقرار کند. اما متأسفانه این کار همیشه آسان نیست.
ممکن است لازم باشد با افرادی کار کنید که اولویتهای بسیار متفاوت و متناقضی با شما دارند یا قدرتی بسیار بیشتر یا بسیار کمتر از شما دارا هستند. شاید کسی که چندین درجه از شما بالاتر است بخواهد شما را به مسیر خاصی هدایت دارد یا شاید یک عضو تازه از تیم بخواهد ایدههای خود را به شما تحمیل کند.