منابع انسانی
مجموعه نرمافزارهای مناسب بخش منابع انسانی را انتخاب کنید
مجموعه نرمافزار یا سوئیت مناسب منابع انسانی باید خودکار عمل کند، فرایندهای اصلی بخش منابع انسانی را ممکن سازد و از مأموریت استراتژیک سازمان پشتیبانی کند.
استخدام و به کارگیری کارکنانی که پتانسیل بالایی دارند، در هیچ زمانی به اندازه اکنون برای سازمانها چالشبرانگیز نبوده است. اما در عین حال این کار یکی از حیاتیترین عناصر استراتژیک در تجارت رقابتی است. با توجه به آشفتگیهای اجتماعی و تنوع فناوریها، ماندن در بازار رقابت و رشد در کسبوکار، بخش منابع انسانی سازمانها را با طیف وسیعی از چالشها مواجه میکند که هنگام انجام فعالیتهای عادی و مرسوم خود نیز با آنها مواجه میشوند.
چگونه شخصیت افراد، شیوه کار کردن آنها را تحت تاثیر قرار میدهد
آیا همیشه میخواهید میخی مربعشکل را در سوراخی گرد بگنجانید؟
بسیاری از کسبوکارها مرتبا از تستهای شخصیتی و رفتاری استفاده میکنند تا بهتر بتوانند ارزیابی و تعیین کنند که چه کسانی را برای مصاحبه برگزیند، افراد مناسبتری را در موقعیتهای شغلی قرار دهند، کارکنان فعلی را در شغل خود بهتر کنند، مهارتهای ارتباطی و شیوه گوش دادن فعال را در کارکنان خود ارزیابی و بهبود ببخشند یا واکنشهای احساسی و خودآگاهانه کارکنان خود را مورد بررسی قرار دهند.
چگونه برنامه تجاری بخش منابع انسانی را تدوین کنید؟
طرح کسبوکار بخش منابع انسانی سازمان باید بر مبنای تحلیل شما از نیازهای محیط کار و با توجه به معیارهای تجاری خارج از سازمان تهیه شود.
اگر شما مسئول دپارتمان منابع انسانی هستید، مدیر شما روزی این پرسش را از شما خواهد پرسید که طرح کسبوکار شما برای این بخش چیست؟ به عنوان مسئول این بخش میتوانید برای پاسخ به این پرسش مراحل زیر را طی کنید.
البته پاسخ به این پرسش به صورت عمومی و کلی دشوار است، زیرا نیازمندیهای هر شرکت متفاوت هستند و شیوه مشارکت بخش منابع انسانی در شرکتهای مختلف با هم تفاوت بسیار دارد. با این حال این مراحل میتوانند در تنظیم طرح کسبوکار مخصوص سازمانتان، شما را راهنمایی کنند.
طرح کسبوکار بخش منابع انسانی سازمان شما باید بر مبنای تحلیل شما از نیازهای محیط کارتان تهیه شود. همچنین در این طرح باید به معیارهای تجاری خارج از سازمان خودتان نیز توجه کنید.
میتوانید با جهتدهی درست، کارکنان جدید را بهسرعت با تیم هماهنگ کنید
هدف از جهتدهی کارکنان جدید این است که در کمترین زمان ممکن بتوانند به نقطهای برسند که کار خود را با بهرهوری بالا انجام دهند.
جهتدهی کارکنان فرایندی است که برای پذیرش کارکنان جدید در سازمان خود طی میکنید. هدف از جهتدهی کارکنان جدید این است که آنها احساس کنند در سازمان مورد استقبال قرار گرفتهاند، بهسرعت با سازمان هماهنگ شوند و در کمترین زمان ممکن بتوانند به نقطهای برسند که کار خود را با بهرهوری بالا انجام دهند.
در هر سازمانی اطلاعات اساسیای وجود دارد که باید در اختیار همه کارکنان قرار گیرند. اما بسته به سطح هر جایگاه شغلی، مسئولیتها و وظایف آن و تجربه کارکنان جدید، اطلاعاتی که باید در اختیار آنها قرار بگیرد تفاوت دارد.