مدیریت پروژه
زنجیره تأمین ما در ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود؟
فناوری چرخه تأمین مانند سایر فناوریها بهسرعت در حال تغییر است.
یک دهه پیش جهان چه شکلی داشت؟
- گوشیهای هوشمند واقعاً وجود نداشتند.
- والدین ما هنوز فیسبوک را کشف نکرده بودند.
- ماشینهای الکترونیک تنها در پارکهای تفریحی برای دور زدنی کوتاه مورد استفاده قرار میگرفتند.
- شبکههای اجتماعی فراگیر نشده بودند و فراگیر شدن آنها متصور نبود.
- گوگل تنها یک موتور جستجو بود.
- تصور ما از ماشینهای بدون راننده تنها توسط فیلمهایی ساخته میشد که تصوری غیرواقعبینانه از چنین فناوریهایی داشتند.
تصورات غلط رایج مربوط به مدیریت
با آگاهی از تصورات غلط رایج مربوط به مدیریت و راههای پیشگیری از مشکلات مربوط به آنها، شانس خود را برای موفقیت بهعنوان یک مدیر افزایش دهید.
بسیاری از مدیران و رهبران جدید، میدانند که وقتی رئیس شوند خیلی چیزها تغییر خواهند کرد و آنها لازم است برای موفقیت در شغل جدید خود، مهارتهای متفاوتی را به کار بگیرند. با وجود اینکه مدیران جدید برای چالشهای پیشرو خودشان را آماده میکنند، ممکن است به شیوههای غیرمنتظره غافلگیر شوند.
مایکل پورتر، جی لورش و نیتین نوهریا، تصورات غلط درباره مدیریت را در مقاله خود در سال ۲۰۰۴ در مجله هاروارد بیزینس ریویو منتشر کردند. عنوان این مقاله «هفت غافلگیری برای مدیرعاملان جدید» است. اگرچه آنها مقاله خود را بر مبنای مشاهدات خود از کارگاههای آموزشی برای مدیران عامل جدید تهیه کردهاند، شما میتوانید یافتههای آنها را برای سایر مدیران نیز به کار بگیرید.
در این مقاله ما نگاهی میاندازیم بر هر یک از این هفت غافلگیری و به شما کمک میکنیم که در شغل جدید خود بیشتر برای آنها آماده باشید، چه قرار باشد یک سازمان را مدیریت کنید، چه یک بخش سازمان را، چه یک تیم کوچک را.
نخستین گامهای خود را به سمت روابط کاری مثبت بردارید
بهترین تأثیر اولیه ممکن را برای اعضای تیم بگذارید
اگر خودتان را بهخوبی برای نخستین ملاقات با اعضای تیم آماده نکنید، احتمالاً برداشت نادرستی از شیوه تعامل و رهبری شما ایجاد شود.
به عنوان یک مدیر، ملاقات با تیم جدید برای نخستین بار ممکن است بسیار اعصابخردکن و خستهکننده باشد. شما میخواهید مطمئن شوید که این نخستین ملاقات بهآرامی پیش برود و بتوانید رهبری خود را تثبیت کنید. اما لازم است این کار را بدون آسیب رساندن به فرهنگ یا پویایی تیم یا بیارزش دانستن دستاوردهای آنها انجام دهید.
چگونه یک مدیر موفق باشید؟
یک مدیر خوب خودش پیشرو اجرای دستورات است
برای تبدیل شدن به یک مدیر عالی لازم نیست حتماً استراتژیست زیرک یا سخنران الهامبخشی باشید. مهمترین مؤلفه جایگاه مدیریت، توانایی ایجاد ارتباطات فردی مؤثر با اعضای تیم است.
اگر این مطلب را میخوانید، به احتمال زیاد شما بهتازگی سمت جدیدی به دست آوردهاید و قرار است برای نخستین بار مدیر شوید. مبارک است!