یادگیری سازمانی

نسل جدید کارکنان، فرصتی برای سازمان‌های یادگیرنده

به دست آوردن مهارت و انتقال دانش را در سازمان خود به یک کار هرروزه تبدیل کنید و سازمان خود را در مسیر موفقیت بلند‌مدت قرار دهید.

در ماه می ‌سال ۲۰۱۵ میلادی، نیروی کار در ایالات متحده آمریکا دچار تحولی بسیار بزرگ شد. فرزندان هزاره جدید یعنی بزرگ‌سالان بین ۱۸ تا ۳۴ سال از نسل ایکس به عنوان نیروی کار قالب تا آن زمان در جمعیت‌شناسی محیط‌های کار پیشی گرفتند. بر اساس پژوهش‌های منتشر‌شده، نیروی کار نسل ایکس کسانی هستند که در فاصله سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ به دنیا آمده‌اند.

بهبود فرایند آموزش سازمانی

به سازمانی یادگیرنده تبدیل شوید

سازمان‌هایی که بیشترین شانس موفقیت و شکوفایی را در آینده دارند، سازمان‌های یادگیرنده هستند.

پیتر سنگه در کتاب تاریخ‌ساز خود به نام «فرمان پنجم: سازمان‌های یادگیرنده در ایده و عمل» تعریفی از سازمان یادگیرنده ارائه می‌دهد. وی می‌گوید سازمان‌های یادگیرنده سازمان‌هایی هستند که:

  • در آن افراد به‌طور مستمر قابلیت خود را برای خلق نتایجی که واقعاً می‌خواهند به آنها برسند، افزایش می‌دهند؛
  • سازمان‌هایی هستند که شیوه‌ها و الگوهای جدید و رو به رشد اندیشه در آنها پرورش داده می‌شود؛
  • سازمان‌هایی هستند که در آنها اشتیاق و رؤیاهای جمعی آزادانه به پرواز در می‌آیند؛
  • سازمان‌هایی هستند که افراد در آنها به‌طور مرتب می‌آموزند که چگونه همراه هم یاد بگیرند.

۱۶ راه تقویت آموزش در سازمان‌ها

از این ۱۶ توصیه برای ساختن سازمانی یادگیرنده استفاده کنید

برای تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده و تضمین تداوم اتفاقات مثبت، همه چیز باید از بالا، یعنی از رهبران سازمان آغاز شود.

آیا علاقه‌مندید به سازمان خود کمک کنید تا به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شود؟ در مقاله قبل راجع به تعریف یک سازمان یادگیرنده صحبت کردیم. نقش و ویژگی مسئولیتی رهبران در شکل دادن یک سازمان یادگیرنده این است که اگر قرار است تداوم اتفاقات مثبت را تضمین کنیم، همه چیز باید از بالا آغاز شود.

آموزش گروهی در سازمان

اهداف و انتظارات آموزشی شما چه هستند؟

برای موفقیت آموزش گروهی در سازمان، زیرساخت‌های لازم را ایجاد و اهداف و انتظارات را روشن بیان کنید.

روابط مؤثر و آموزش، نقطه اتکای موفقیت سازمانی هستند. سازمان‌هایی که روش‌های مؤثر برای ارتباط کارکنان خود پیدا می‌کنند، بیشتر احتمال دارد به بهره‌وری بالا دست پیدا کنند، توسعه شغلی را افزایش دهند و به پیشرفت کلی در عملکرد کارکنان خود برسند.

صفحه1 از3


با توجه به رویکردهای نوین در جهان امروز و افزایش رقابت در صنایع مختلف، زمان آن رسیده که از نیروی انسانی تعریف دیگری داشته باشیم و می‌توان، از دیگر عوامل سازمانی همچون سرمایه و غیره، اولویت بالاتری دارد بلکه خود تعیین کننده اثر گذاری و چگونگی بهره برداری از عوامل مذکور می‌باشد.

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree